Kapitel 1

Även fast familjen O'Connor har en egen butler så lagar Aeungus sina berömda våfflor tidigt på morgonen till alla. De brukar alltid fråga hur han lyckas få våfflorna så himla goda, men han säger alltid att en mästerkock aldrig avslöjar sin hemliga ingrediens.
Som vanligt fick Ciara äta sin våffla medan hon sprang till skolbussen. Hon hade återigen lyckas försova sig.
Sophia var redan inne på sitt på arbetsrum och gick igenom dagens agenda.
Brady hade farit iväg på en skulptör kurs. Kvar vid köksbordet var Leah och Aengus.

- Hur ser dagen ut för dig idag?
- Jag hade tänkte träna lite hopp med Akira. Vad har du tänkt hitta på?
- Än så länge har jag inget planerat. Får se vad jag hittar på men jag har hört att konstmuseet ska ha fått in en ny målning av Francis Buardo och det kan därför vara värt ett besök.
Dagen gick fort fram, men Leah tyckte att hoppen började bli riktigt bra. Hon kände att hon hade en stor chans att kunna vinna helgens tävling. 
 Hon bytte om till pyjamas och gick i säng.


"Leah........Leah........Kom tillbaka, vi behöver dig".

Leah vaknade upp med ett ryck. Hon gnuggade sig i ögonen och sträckte på kroppen. Sedan tittade hon sig omkring och kände inte alls igen det här rummet. Vars är jag? Hon fortsatte titta runt i rummet men blev bara mer och mer förvirrad. Vars var alla hennes möbler?

Leah klev upp ur sängen och var på väg mot dörren men tvärstannande när hon såg sin spegelbild i ögonvrån. Hon vände sig mot spegeln."Vänta nu, är det där jag?". Leah rörde sin kind och spegelbilden gjorde detsamma. "Det är jag, men hur?" 


" Drömmer jag?. Javisst är det så. Hur skulle jag annars kunna se ut så här och vara någonstans jag inte känner igen mig. Helt klart en dröm. För allvarligt jag skulle aldrig klä mig i ett nattlinne som ser ut så här." Leah kände sig nöjd när hon kommit fram till att hon måste drömma.

1 kommentar: