Kapitel 8

Leah började må illa över tanken att behöva göra ett stort val i framtiden. Varför skulle hon av alla vara tvungen göra ett val som skulle påverka allt. Hon ville inte tänka på det och kände hur det vred sig i magen. Hon tog upp mobilen och ringde efter en taxin. Hon behövde verkligen komma hem och vila. 
När Leah kom hem gick hon raka vägen i säng. Hon kände sig så utmattad att hon bara slängde sig på sängen och somnade direkt.
Flera timmar senare vaknade hon. Leah hade ingen aning om hur länge hon sovit, men hon kände sig fortfarande lite trött. Hon klev sakta upp från sängen och såg till sin förvåning att Adonis satt i soffan och tittade på henne.
- Hur mår du?
- Lite trött men annars bra.
- Du vet att du har sovit i drygt 1 dygn?
Leah tittade chockat på honom. "Hur kan jag ha sovit så länge? Är det verkligen möjligt?".
- Är du helt säker? Det låter ju nästan omöjligt.
- Jo, jag är säker. Jag har nämligen varit här hela tiden. Jag klarade inte av att vara borta längre från dig så jag beslöt att komma hem tidigare. Med tanke på att du har sovit ett helt dygn var det ett bra beslut. 
Adonis synade Leah nerifrån och upp.
- Jag ser att magen har börjat synas nu. Är det ok om jag känner på din mage?
"Mage? Vilken mage?"
Leah tittade ner på sin mage och kunde se att den börjat bli lite rund. Hon visste inte riktigt vad hon skulle tro när det för några timmar sen inte syntes något. "Men vänta nu. Sa inte Dr. Newton att detta inte var en vanlig graviditet och att man därför inte kunde veta vad man skulle kunna förvänta sig? Men jag vill inte vara gravid. Jag är alldeles för ung för att bli mamma. Det spela ingen roll att det är en dröm, jag är inte redo för det."

Adonis kunde se att Leah var långt bort i sina egna tankar. Han vill inte pressa henne men han saknade verkligen sin fru. Vars fanns hans fru som han gifte sig med? Han visste att hon fanns där någonstans men nu kunde han bara se en främling som stod framför honom med deras barn i magen. Han kände sådan lust att få känna på magen att frågade henne igen om han kunde få tillåtelse att känna på hennes mage. Han tittade hoppfullt på henne.

När Leah såg hans hoppfulla blick kunde hon inte riktigt säga nej till honom. Siaren hade ju även sagt att hon måste släppa loss lite för att låta kärleken komma fram. Av någon anledning kände hon ett oerhört lugn när han sakta la sin hand magen. De mötte varandras blick och Leah fick genast fjärilar i magen. Hon kunde inte slita sig från hans hypnotiserade ögon. Det var de vackraste ögon hon någonsin sett.
När de mötte varandras blick kunde Adonis se en skymt av hans fru där inne. Det gav honom hopp om att hon snart skulle komma tillbaka till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar