Kapitel 20

5 minuter hade gått och Leah stod fortfarande och funderade på vad hon skulle göra med ägget. Hon tänkte frenetiskt över vad Illana sagt till henne, men det enda hon minns var som sagt att hon skulle ta med sig ägget tillbaka. Problemet med det hela var att ägget inte gick att flytta. För när hon kommit över chocken med att det rört sig inuti ägget prövade hon att ta upp det men det var så tungt att hon inte ens fick det att röra en millimeter.



Hon satte sig suckade på parkbänken och försökte komma på någon lösning till problemet. En kort stund efter hon satts sig ner flashade en bild upp med henne och Adonis. Hon grät medan han höll om henne och sa "Jag vet inte varför bara du klarade dig. Tyvärr har jag ingen förklaring på det men jag är glad att du är oskadd". Lika snabbt som bilden kommit så var den fort över. Vad pratade Adonis om? Vadå bara jag klarade mig? Jag fattar ingenting...allting blir ju bara mer och mer invecklat..! 

Medan hon satt där försjunken i tankar hörde hon hur något kläcktes. Leah tittade sig omkring innan hon till slut tittade på drakägget och vips så var hon uppe på fötterna. Det var ju inte meningen att ägget skulle kläckas nu, det var hon inte alls förbered på. Hur skulle hon hantera det här. Utan att Leah egentligen tänkte på det började hon sätta tillbaka äggskalsbiten och hålla emot så att draken höll sig kvar.
- Snälla stanna kvar i ägget tills jag kommit till Illana, sa hon bedjande.



Trots hennes visserligen bisarra försök till att stoppa draken från att komma ut så var det givetvis förgäves. Det tog inte många minuter för drakungen att komma ut. Den tittade på Leah en kort stund innan den flög upp och cirkulerade runt henne. Åh, hur ska jag nu få med mig den hem? Varför måste allting vara så svårt...men vänta lite nu, den här draken ser ju annorlunda ut. Var inte Illanas drake lila?? Varför är min röd?



- Komsi, komsi lilla drakungen följ med mig tillbaka till Illana. Hmm, låt mig se. Apollon kom hit? Nej det låter inte rätt. Azel? Nej inte det heller. Hmm.....Azura? sa Leah och tittade upp mot drakungen. Som svar på att namnet var godkänt flög draken ner och satte sig på hennes axel. Det var visst inte så svårt. Vänta tills Illana får se att jag lyckas hitta en drake och dessutom en annan färg än hennes. 



På väg tillbaka till Illana var Leah olyckligt omedveten att det låg kvar ett drakägg i parken.



Efter en lång promenad var Leah äntligen framme.
- Illana, vart är du? Jag har hittat en drake? sa Leah glatt.
- Jasså, du lyckades hitta en. Vad bra med en 1 dags marginal också sa Illana som kom gående från stallet.
- Ser du Azura är röd också. Hur kommer det sig att han är en annan färg?
Illana tittade på Leah och rullande ögonen innan hon sa:
- Det är inte konstigt att han är en annan färg när han är en annan typ av drake. Det finns faktiskt flera olika typer av drakar och den du hittade är en elddrake.
- Jo det förstås att jag inte tänkte på det, sa Leah och försökte skratta bort den dumförklaring hon fått av Illana.
Azura tittade på sin matte som uppenbarligen var illa till mods och tittade sedan på Illana. Han flög upp och sprutade sedan eld mot Illana som just så pass missade henne.



Leah visste inte vad hon skulle ta sig till och bad så mycket om ursäkt. Till svar hade hon fått höra att hon behövde minsann uppfostra sin drake innan Illana gått in och hämtat en brandsläckare. 



Alla dagens händelser tog ut sin rätt på Leah och det tog inte en lång stund innan hon somnade. Men just innan hon somnade kände hon att hon glömt något men vad det kunde vara kom hon inte på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar